maandag 19 februari 2007

`t Is carnaval, `t is carnaval

Op vrijdag 16 febr. vierden ze op mijn school carnaval. Toen ik op school aankwam waren er al heel wat kindjes op school aanwezig. Ze waren echt grappig verkleed. Er was een mooie bij, prinsessen, supermans… Leuk om te zien.
Na de vlag heisen en bidden vertrok de carnavalsstoet. We wandelden langs de palmentuin en zo terug richting school. In de straat voor de school stond ons een cameraploeg op te wachten. Die filmde er maar op los. Deze ‘reportage’ zou ’s avonds in het nieuws te zien zijn. Allé eerst op de radio en nu ook al op tv, we zijn goed bezig J.

Toen we op school aankwamen, kon het heuse eetfestijn beginnen. De kls hadden vooraf een aantal dingen kunnen bestellen bv. Bruine bonen, popcorn, een ijsje… Wat zij daar allemaal eten, je kan het u niet voorstellen.
Om elf uur sloot de school al maar een aantal kinderen werden maar omstreeks twaalf uur afgehaald. Toch jammer voor die kinderen. Wij hebben ons dan maar even gezellig zetten kletsen. We hebben gepraat over onze leerkrachtuitstap op 3 maart, over Danta Bai waar ik dit weekend naar toe ga… Het was leuk.

Ik dacht dat carnaval hier anders zou gevierd worden maar dat is dus niet echt waar. De kls dragen dezelfde pakjes als de kls in België. Ook het feest houdt niet zoveel in.
Het was wel tof om ook dit eens mee te maken.

Maandag mogen Joke en ik lessen gaan volgen op het CPI. Het zijn lessen in handvaardigheid, tekenen, textiel en muziek. Ik ben eens benieuwd.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi, tof om nog een paar verslagjes van jullie te horen!! Ze staan daar blijkbaar niet op uur é, maar eten rond 4u enzo... Maja wij zijn hier dan ook té verwend woar!! We eten wanneer we zin hebben. Ik stel voor dat wanneer jullie terug zijn we onze verjaardag ook zo vieren é!! Lijkt me veel plezanter dan hoe dan wij het hie doen ;o) Blijkbaar zijn jullie voorlopig van al het ongedierte vanaf ;o) Bij ons is het nu krokus vakantie, doen ze daar eigenlijk bij jullie ook aan mee? Allé tot hoors é!! Groetjes vermeire

Anoniem zei

hallo Sara en Joke,
mooie foto's van jullie daar, jammer dat we jullie niet in carnavalspakje gezien hebben!!
doe zo voort en veel plezier!!
P.S. Lig jij een beetje te veel in de zon Sara??? geniet er alvast van, maar pas op van de blaren!!
groetjes Christine en co

Anoniem zei

Hallo Joke en Sara,

Het is heel leuk om te horen dat jullie het daar zo goed maken.
Echt toffe foto's en kzou zeggen geniet er nog van en maak er een toffe tijd van!!!!!!!!!!

Dikke kus Annelies

Anoniem zei

Dag tante Joke,

ik heb al veel mooie foto's gezien van je kindjes daar. Vind je het daar leuk en is het niet te warm ?
Ik mis jou al.
Dikke zoen van Jana